GRATIS levering over 249DKK | OVER 5000+ TILFREDSE KUNDER

10 tips til sikker strækning

Udstrækning er en god måde at forbedre fleksibiliteten og undgå muskelsmerter på. Det er vigtigt at udføre mindst kort strækningsrutine efter hver træning baseret på den kropsdel, som du har trænet den dag.

Derfor forhindrer du ikke kun fremtidige skader, men du fremskynder også din bedring og vil være i stand til at skubbe dig selv lidt mere under din næste træning.

I denne artikel kan du finde de TOP 10 korte enkle tip til, hvordan du gør det ordentligt, især hvis du er en komplet begynder. Bliv sund og nyd det!

 

1. Udstræk 10 minutter hver dag. Regelmæssig strækning forbedrer din balance, styrke, fleksibilitet og gendannelseshastighed 

 

2. Få råd til at undgå personskade. Spørg din læge eller din sundhedsperson, før du strækker dig, hvis du har en skade, er usikker på, hvordan du strækker ordentligt eller har haft en tidligere skade.

 

3. Lav udstrækning som en del af dine andre opvarmnings- og afkølingsaktiviteter. Det vil hjælpe med at sætte dig i den rigtige ramme inden træning og hjælpe dig med ved slappe af bagefter.

 

4. Hold en vedvarende strækning i 10 til 30 sekunder. Spring ikke, når du strækker. Overtrækning får muskler til at trække sig sammen og kan forårsage små tårer i fibrene.

 

5. Stræk kun til punktet med mildt ubehag. Når din muskel føles behagelig, skal du øge strækningen og derefter holde den igen. Hvis det gør ondt, presser du for hårdt.

 

6. Træk vejret normalt, når du strækker dig. Forsøg ikke at holde vejret eller udføre specielle åndedrætsøvelser.

 

7. Balancér din rutine. Arbejd imod muskelgrupper hver gang du strækker dig. Hvis du starter med at strække musklerne bagpå låret, skal du følge med at strække musklerne foran.

 

8. Undgå kedsomhed. Føj variation til din rutine ved at øge dit udstrækningspotentiale. For eksempel kan du deltage i en yogaklasse eller besøge din lokale fysioterapeut for at få nye strækninger.

 

9. Inkluder udstrækning i din daglige rutine. Skånsom strækning kan forbedre din cirkulation og en stabil blodgennemstrømning hjælper med at reducere muskelspænding og ømhed.


10. Lav udstrækning til en del af dine andre opvarmnings og afkølingsaktiviteter. Det vil hjælpe med at sætte dig i den rigtige ramme inden træning og hjælpe dig med at slappe af bagefter.

Ældre post
Nyere indlæg
Luk (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Søg

Din indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.
Køb nu