GRATIS levering over 249DKK | OVER 5000+ TILFREDSE KUNDER

Instruktioner Massage Balls

Brug af StretchFit-massagekugler - Generel radgivning


Se afsnittet Advarsler, før du bruger StretchFit™ Massagekugler.


Du kan bruge massagekuglerne direkte over tøj eller på din bare hud. Hvis du bruger dem på bar hud, skal du undgå at bruge massageolie eller æteriske olier på din hud, da det gør det for glat. Brug lidt krops talkum i stedet.


Det vigtigste er din evne til at placere en massagekugle og kontrollere bevægelsen for at udøve pres på specifikke kropsdele. Du kan bruge let eller tungt tryk afhængigt af dine behov. Trykket kan påføres et enkelt punkt eller rulles over bredere områder. Jo mere pres du lægger i bolden, jo mere intens vil massagen være. Selv om det er sandt, at trykket fra dyb vævsmassage kan være intenst, skal det ikke være nødvendigt at være smertefuldt for at være effektiv. Hvis du oplever smerter, så fortæl din massageterapeut eller læge med det samme.


Gå langsomt, hvis du aldrig har haft en massage før, og arbejd rundt i det berørte område. Husk, at den bedste måde at behandle en justeret muskel eller sene på er at arbejde omkring den, ikke direkte på finjusteringen. Du vil gå efter fastgørelsespunkterne og strække de omkringliggende områder for at lindre presset på, hvad der forårsager dig smerter. Hvis du for eksempel har ømme hænder, skal du få en overkropsmassage, der udelukker dine hænder og udføre din egen meget blide massage på dine hænder, før du lader en anden berøre dem.


Læring af, hvordan man bruger langsomt og konstant tryk og mellemgul vejrtrækning som en frigørelsesteknik, kombineret med måder at arbejde på vævet på (trykbølge, svingning, krydsfriktion) kan lette en meget bedre reaktion i kroppen mod kun at ligge på udstyret , eller bevæger sig for hurtigt uden at fokusere over det. Derudover er mere ikke bedre - SMR skal være relativt kort i varighed. Vi bruger en generel retningslinje på to minutter pr. Område, før vi flytter til det næste område, og afhængigt af hvor hårdt du bruger din krop, kan du bruge massagekuglerne til SMR fra hver dag til ugentligt.


Du kan bruge StretchFit-massagekugler på gulvet, på en stol eller mod en væg til at generere det krævede tryk. Hvis du bruger mod en væg, anbefaler vi, at du placerer din bold i en lang sok eller strømper inden brug. Dette gør det lettere at kontrollere bevægelsen og placeringen af ​​bolden og forhindrer den i at falde eller glide ud under dig. Det vil også undgå potentielle markeringer på malede vægge fra Trigger Ball.


  • En typisk opvarmningsrulle til sundt muskelvæv er ca. 20 progressivt dybere passager over hver muskelgruppe (ca. 30 sekunder pr. Område)
  • Der opleves ubehag, når massagekuglen lokaliserer en stød eller en øm knude i muskelen - dette er kendt som et triggerpunkt. Hold i 15 sekunder
  • Muskler, der indeholder triggerpunkter, er ofte svage, stive og ømme. De er ofte stramme, let trætte og ofte såret
  • Kroniske områder kan kræve opmærksomhed dagligt
  • Hvis du har brug for at tilføje ekstra højde til dine massagekugler på bagsiden af ​​nakken eller korsryggen, skal du placere en bog på gulvet under din hals eller ryg og bruge kuglen øverst på bogen.

Presset på en muskelknude skal generelt være klart, stærkt og tilfredsstillende; det skal have en lettende, velkommen kvalitet. Dette er "god smerte." Hvis du vinker eller griser dine tænder, skal du sandsynligvis være mere blid - du skal være i stand til at slappe af.


Hvis du oplever nogen negativ reaktion i timerne efter behandlingen, skal du bare lette. I baseterapi kan du stole på, at væv tilpasser sig et stærkere tryk i løbet af et par dages regelmæssig behandling. Hvis de ikke gør det, er problemet ikke rigtig triggerpunkter, eller det er meget værre triggerpunkter, end du først troede.


Særlig opmærksomhed på hårde udløbspunkter


Formål at lette frigørelsen af ​​stramme muskler. Hvis du går for hårdt for hurtigt ind, kan du faktisk risikere at skade fascien yderligere. Generelt vil du bruge en blødere bold til hårdere knob, fordi jo strammere en muskel er, jo mere følsom er den. 


Begrebet muskelstrekningsrefleks antager, at hvis en muskel strækkes for hurtigt, vil den trekke sig sammen som en beskyttelsesforanstaltning for at forhindre skader. Så at gå for dybt for hurtigt ind kan faktisk forårsage den modsatte effekt af at strække en muskel. I stedet for at slappe af og frigive, gør din krop det modsatte, spændes og strammes. Du skal være blid med hårde triggerpunkter.


Bøjelige muskler behøver ikke bøjelige kugler. De har brug for mere pres og hårdere kugler for at opleve mere frigivelse, end de allerede har. Betragt dem som avancerede muskler, der allerede er strakt, så de har brug for mere en udfordring for at opnå en større strækning. Spændte, stramme muskler har brug for mindre pres og blødere bolde for at opleve frigivelse, fordi de er meget følsomme og har brug for mere skånsomt arbejde, indtil de er modstandsdygtige nok til at tolerere en hårdere bold.

 

 

Vigtige advarsler

Vores uddannelsesmæssige indhold er ikke ment eller beregnet til medicinsk rådgivning eller behandling. Hver patients sag er unik, og hver patient skal følge hans eller hendes læges specifikke instruktioner. Diskuter ernæring, medicin og behandlingsmuligheder med din læge for at sikre dig, at du får den rette pleje til din særlige situation. Oplysningerne på dette websted erstatter ikke din læges specifikke instruktioner.


Konsulter din læge, før du bruger dette produkt og påbegynder en ny øvelse for at sikre dig, at det ikke forstyrrer anden igangværende behandling. Hvis du har nogle allerede eksisterende sundhedsmæssige forhold, der kan forværres ved at bruge massagekuglerne, er det bedst at konsultere en medicinsk specialist, før du køber eller bruger en. Personer med mobilitetsproblemer kan måske kæmpe for at bruge dem effektivt og sikkert. Personer med kroniske tilstande eller sygdomme såsom hudlæsioner eller lacerationer, eksem, solskoldning eller smitsomme hudtilstande, avanceret diabetes, osteoporose eller gennemgår kemoterapi bør konsultere deres læge, før de prøver selv myofascial frigivelse.


Undgå at bruge StretchFit-massagekugler over stedet for eventuelle nylige vævsskader, såsom en brudt knogle, et blå mærke eller et sår. Der skal udvises omhu med dybt arbejde på personer med skrøbelige eller skrøbelige knogler. Undgå at bruge den stikkende kugle, hvis du har akut betændelse, svær blå mærker eller ledpatologi. Områder med indre organiske problemer bør undgås. Hvis der er nogen tvivl, skal du kontakte din læge eller en sundhedsperson.

Øvelser skal være smertefrie, hvorefter de målrettede muskler føles lettere og mere afslappede bagefter. Enhver applikation, der direkte adresserer myofasciale (blødt væv eller muskulære) problemer (såsom neuromuskulær, dybt væv, triggerpunkt eller lignende behandlinger) kan være smertefuldt ved behandling af problemområder; smerten kommer ikke fra selve arbejdet, men fra vævspatologien.

Hvis du har alvorlige eller intense smerter, skal du kontakte din læge eller en sundhedsperson.

Luk (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Søg

Din indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.
Køb nu